13. Maj 2015


13. maj 2015

Så har vi fået leveret materialer til dyrehavehegnet, som skal bygges rundt om indkørslen. Det består af nogle kraftige stolper med 3 vandrette løsholter imellem. De enkelte løsholter skal bores ind i stolperne med et 53 mm spadebor, men de er åbenbart ret svære at få fat i. Så lige nu er jeg kan jeg kun sætte stolperne. Øv, det var ellers planen, at hegnet skulle begynde i morgen.




Nå, men når jeg kun kan komme lidt videre med hegnet, må jeg arbejde på flere fronter. Jeg har gravet en anelse ud til belægningen i mit nye drivhus. Jeg har købt et lille (læs alt for lille) Juliana Classic drivhus på 7,2 m2. Det er lavet af cedertræ, og er så lækkert. Problemet med træ-drivhuse er, at de er så pokkers dyre. Resultatet blev derfor, at jeg måtte nøjes med et mindre drivhus (og en terrasse af genbrugsfliser). Jeg har altid drømt om et træ-drivhus på en sokkel af mursten. Men ene kvinde uden den store bygge-drivhus-erfaring gør, at jeg har besluttet at 'nøjes' med et fundament af stålprofiler. Der er kun lidt støbearbejde forbundet med dette fundament, så det går nok. Drivhuset er leveret og venter bare på at blive pakket ud og samlet.



Jeg skal bruge en hjælper til at samle, men i mellemtiden kan jeg køre stabilgrus på hvor drivhuset skal stå. Jeg har gravet lidt af - ca. 10 cm. Jeg burde nok grave mere af, men belægningen derinde behøver ikke være helt perfekt, så det må være det. Jeg vil prøve at finde nogle brugte mursten til gulvet derinde.