24. maj 2015

24. maj 2015

Med lidt (meget) nabohjælp fik jeg løsholter monteret i går, men da fletningen med grantoppene begyndte, stod det hurtigt klart, at det var noget absolut gammelt og tørt træ, jeg havde fået leveret. Faktisk så elendigt, at det meste knækkede allerede, da vi løftede det fra bunken - og resten - stort set - knækkede ved forsøg på fletning. Jeg er blevet lovet refundering af betalingen for grantoppene - men det betyder, at jeg pt. står tilbage med et skellet, som ikke er helt optimalt til det hegn (kastaniehegn), som jeg vil sætte istedet. Hmm - hegnet er sat på hold et par dage.






Istedet er jeg begyndt på fundamentet til drivhuset. En god bekendt gav mig et godt råd i morges om at blande cement og grus - og sætte første række leca i den tørre masse. Det tog en krig at måle og sikre sig, at alt er i vater, men rådet om at sætte i tør masse og vande ned til sidst var rigtigt godt (tror jeg). Da første lag var færdigt, gav jeg stenene et lag af det tørre støbemasse ved bunden på begge sider - og vandede forsigtigt. Det er så meningen, at jordens fugt og lidt regn gør resten. Jeg tror, at det fungerer. Det håber jeg, for ellers er jeg på den. Næste lag (næste weekend) skal selvfølgelig påføres i våd tilstand