20. maj 2015 - udgravning til drivhus

Det ser ikke ud af meget, men det er flere timers arbejde. Da jeg kom i morges lå al jorden fra drivhusudgravningen i store bunker. Nu er bunkerne planeret ud, lerjorden sorteret fra og der er sået græs. En lille bitte regnbyge er velkommen. 



Man forestiller sig en masse lækker græs, hvor mudder er fortid.





Sidste weekend fik jeg gravet ud til drivhuset. Tak til den søde nabo, der syntes, at jeg så lidt hjælpeløs ud - og kom vandrende med sin spade og en bemærkning om, at han da lige ville give mig et nap. Hold da op, hvor går det hurtigt, når man har en mand med i felten. 

Jeg håber, at weekenden skal bruges til at mure soklen til drivhuset. Leca-blokke anes i baggrunden. Jeg mangler bare lige 180 mursten - helst brugte, som skal oven på leca-blokkene. Ikke så nemt at skaffe uden bil - eller trailer. Hmm, der er en løsning for det meste.

Mit 54 mm. træbor er kommet med posten, så hvis jeg løber tør for opgaver, går jeg bare videre med dyrehavehegnet. Det ville være så fedt, at få det op. Kære mariehøne. Flyv op og bed og godt weekend-vejr. Efter den lille regnbyge, som græsfrøene skal bruge.