Status på husbyggeri

Nu er det her jo primært en have-blog. Og jeg har som udgangspunkt ikke tænkt mig at inddrage huset. Men jeg synes alligevel, at det er sjovt at se, hvor langt det pt. er nået. Det meste foregår ved egen indsats - nogle gange suppleret af hjælp fra en MEGET flink og hjælpsom nabo - og meget meget sjældent fra en "rigtig" håndværker. 

Jeg fik leveret et såkaldt råhus i maj 2014. Gulvet i huset inkl. isolering blev lagt af byggefirmaet, og jeg betalte mig fra at få sat isolering og gips i loftet.



De indvendige vægge blev delvist isoleret og der blev trukket en hulens masse el. Ovenpå kom endnu et lag isolering og så dampspærre, som skal tapes fuldstændigt tæt.


Ovenpå dampspærren er så monteret taglægter - placeret så det passe med de plader, der skal monteres lige om lidt. Mellem lægterne kom 2. lag isolering. Denne gang flexibatts, som er super lette at arbejde med.
Rummet er nu ryddet for alt rod og haps - og der er gjort klar til, at spånplader og gispplader kan sættes op.



Hele planen. Eller det vil sige næsten, for der skal bygges et værelse mere på til sommer. Men planen indtil videre. Der er regnet og målt. Tegnet og klippet/klistret. Nu tror jeg, at den er der. Med meget begrænset plads er det bare om at udnytte hver en lille krog. Jeg har endda lavet lister med hvilke ting, der skal placeres i de enkelte skabe og skuffer. Pt har jeg kun en eneste lille ting, som jeg ikke kan finde plads til: Støvsugeren.