Hus-byggeriet skrider frem

Der er nu ved at komme spånplader på væggene. Efter spånpladerne kommer et lag gips. I badeværelset skal det være krydsfinér og vådrumsgips. Ved at give væggene spånplader eller krydsfinér bag gipspladerne, gør man væggene skruefaste. 


El-kasserne bliver skjult i klædeskabet - og på bagsiden af skabene kommer en væg. Mine skillerumsvægge skal laves af den "rigtige" tømrer, for der skal indbygges skydedørs-moduler - så der må vi have en rigtig voksen på banen.


Så er VVS-manden gået i gang med at montere og tilslutte vandrørene, så der kan komme plader på.  


Vi skal have lavet en lille tilbygning til sommer. Mit nuværende soveværelse har en terrassedør ud til "frugthaven", som bliver nedlagt. Eftersom, der kommer et værelse, der hvor jeg skulle have lys ind i mit soveværelse - så må jeg lige skynde mig at få sat et vindue i. Så ud med al den isolering, som allerede var lagt ind og gjort klar. 



Da vi fik kloakeret og lagt helårsvand ned i foråret - kostede det dyrt på havens sparsomme beplantning. Det betød, at der røg et halvt æbletræ og en halv rhododendron (stort set det eneste, der var i haven - godt ramt af gravemaskinen). Æbletræet blev beskåret, så det fik en nogenlunde form at vokse videre på - og rhododendronen blev gravet op - tippet 45 grader og plantet igen i en masse lækker spagnum. Den er blevet monster-vandet hele sommeren - og nu har den belønnet mig med to meget kraftige skud på den side, hvor den før var helt flad. Den skal nok blive harmonisk med tiden. Nice.

Huset, som det tog sig ud en kedelig regnvejrsdag. Her er stadig alt for meget græs. Min klare ambition er at reducere græsset hvert år - for at ende op med ingenting til sidst.Det komme rogså til at hjælpe en del, når huset males sort.