Shit....



Det er altså noget skidt. Min have ligger i det bælte af haveforeningen, der er lavest. Jeg kunne godt regne ud, at meget vand måtte ende hos mig, da jeg fik sat det nye hus - så jeg lagde det ret højt. Faktisk så højt, at flere i haveforeningen har påtalt det. Men. Det er vist sig at være en meget god ting. Det ser ud til, at vandspejlet ligger meget højt på min grund. Man skal ikke forsøge at krydse grundet i lette sko. Der er ret saftigt pt. På sigt skal jeg have kørt 10 cm jord/grus på.




Den gamle havegang, som ikke har denne funktion længere - men som er køn - og derfor har fået lov til at blive liggende, er også under vand. På sigt vil jeg lave noget pergola langs den - men måske jeg lige skulle overveje at hæve stenene lidt inden.



Det største chok var gulvet i mit drivhus. Jeg har gravet ud til opbevaring af diverse ting under gulvet. Jeg ville specielt teste om det var ok til vinteropbevaring af dahlia-knolde. Men se lige hvad der mødte mig!! De ret tunge låger til hullet var simpelthen blevet presset op af vandstanden. Det hele sejlede rundt. Virkelig ikke så fedt. Nu må jeg se hvor lang tid, der går inden vandet trækker sig tilbage. Lige nu står mine nyplantede vin med fødderne i vand. Ferskentræet for enden skal vist heller ikke vandes foreløbig. Bare de overlever?





Den nye træde-sti foran huset, som jeg lige har lagt af chaussé-sten er heldigvis lagt meget højt i stolpebeton. Stort set det eneste sted i have, hvor man kan gå tørskoet.



Indenfor har jeg fået lavet skelet til en skillevæg. Jeg havde brug for plads til min store reol - og ville gerne skærme køkkenet lidt - så det blev til en lille skillevæg med en bredde på 150 cm. Det tror jeg kommer til at fungere rigtigt fint. Den skal isoleres og beklædes med både krydsfinér og gips, så den kan bære en køkkenhylde på den ene side.