Mudder, mudder og atter mudder....


Kan I ikke se det for jer? Det bliver super godt med en masse snoede stier - og bede rundt om. Ingen græs - og ingen mudder. Jeg bliver nødt til at prøve at komme al den mudder til livs. Så planen er, at kører en masse grus på, der hvor der skal være stier - og en masse jord på resten, så grundniveauet bliver hævet 10 cm. Men altså - man skal starte et sted med at se det  for sig. Så lige nu skal man passe på ikke at falde over alle de udspændte snorer.




Der er jo altså fedt med nogle søde hjælpere, når man forelsker sig en 100 kg's taks. Jeg vil gerne skærme indkig fra vejen, hvor havelågen er, så derfor er det optimalt med en stedsegrøn ting af en vis størrelse, der ikke vokser ud af kontrol. Valget faldt på en taks med en god, lidt let opbygning. Det kan godt være, at jeg tvinger et par af de øverste grene mere mod lodret, så kan kan få den til at skyde/vokse lidt højere.






Sådan blev taksen så placeret. Det var blevet lidt mørkt, da jeg var færdig med at grave taksen ned - og flytte den Magnolia Sieboldii, der stod der i forvejen. Den fik en fin placering ved siden af drivhuset, men kan næsten ikke ses på billedet. Jeg fik også investeret i en Kejserbusk, som kom over på vestsiden, hvor jeg gerne vil afskærme lidt mere mod naboen. Det bliver godt, når alting er vokset lidt til. Jeg glæder mig til, at grunden bliver normal igen. Det kræver lidt fantasi lige nu, at se det for sig. At det bliver verdens dejligste have til sommer :-)