En udkigspost - og en kompost - og lidt forspiring


Så blev den færdig. En meget lang-sidde-sofa-vindueskarm eller hvad det nu er. Det fungerer umiddelbart fint. Den er fantastisk at sidde på og kigge ud i haven. Der kan lige stå en kop the i vindueskarmen. Bedre bliver livet ikke.
Som det anes nederst til højre har jeg endelig fået leveret pladen til mit køkkenbord. Jeg er spændt på hvordan det skal gå at save ud til kogeplade. Jeg har heldigvis en fantastisk nabo, der af sig selv har tilbud og komme og være med. Jeg tror, at det er bedst at være to, der prøver at tænke sig om.




Der, hvor der skal være spisebord og stole har jeg lavet en lille siddebænk. Den mangler en hynde, men det står ikke øverst på min to do liste lige nu, så det må nok vente et par uger.




Jeg har længe ville bygge en kompost af lærketræ. Faktisk så længe, at jeg er kommet til at småstjæle fra mit træ-lager løbende til mindre projekter. Og ja - så ender det jo med, at man mangler træ til "hovedopgaven". 25 meter lærketræ - det må også vente et par uger. Jeg drømmer om en kompostkværn fra Bosch. Jeg er sikker på, at det bliver en drøm at smide ting på komposten, når jeg har fået fat i sådan en.



Lidt forspiring er det også blevet til. Jeg havde ikke den største succes med de tomatfrø, jeg selv tørrede og plantede sidste år. Så i år har jeg købt en pakke blandede små tomatfrø fra Camilla Plum. Jeg glæder mig til resultatet og håber, at jeg får flere forskellige slags af de 3-4 planter, jeg ender med at sætte ud i drivhuset. Udover tomat har jeg sat violet artiskok. Aldrig prøvet dem før - og jeg glæder mig. Camilla Plum siger, at man får 4-5 "blomster" på en plante det første år - og hvis den overlever til andet år - så bliver man belønnet med 20-25 "blomster". Hmm - jeg ville være tilfreds med 4-5 stykker pr. plante.



Lidt lathyrus er det også blevet til. Jeg har jo fået frygtelig dejlig meget ekstra plads i bedene efter, at al græs er "væk" - så det er bare med at komme igang. I drivhuset har jeg også startet noget Angelica Gigas og violfrøstjerne op. Der er også forspirret nogle dahlia, men de er sat i potter i flamingokasser i drivhuset. Ved ikke om den går, men jeg har ikke andre steder pt.