Det var nær gået galt....


Kender I det - man ved det godt - man prøver at gøre noget for at undgå det, men det rækker slet ikke - og når det er gået galt - så ved man jo faktisk godt, at sådan måtte det gå. Sådan havde jeg det med nattefrosten natten mellem lørdag og søndag. Jeg vidste det jo godt - havde lavet en enkel potte-varmer, men med eet stort fyrfadslys i rakte det jo som skrædder i h. Jeg slog øjnene op søndag morgen kl. 6 - checkede temparaturen og så til min skræk, at der var minus 1 grad. Det havde der været i over 3 timer. I morgenkåbe og træsko - og ret usmart hår - løb jeg ud i drivhuset. 


 

Her så forholdsvis normalt ud. Mine tomater havde allerede lidt solskader - og det lille skvat i den brune potte var en arve-sag fra en nabo - og den har hængt hele tiden. Dahlia'erne så også fine ud. Pyha - men hold op, hvor var det dumt, at jeg ikke fik gjort noget mere aftenen før.




















I min morgen-panik hentede jeg lysestager inden fra huset og hændte. Det gav hurtigt et par plusgrader. Hurra.



Men altså - det skal ikke ske igen. Jeg har nu bestilt en lille drivhusvarmer. Jeg kan ikke helt regne ud, hvor jeg kan montere den - for det ser ud til, at den skal fastgøres til en væg. I et drivhus? Nå, men det finder jeg ud af, når den lander.



I mellemtiden har jeg lavet det her drivhus-spøgelse. Mit rosenstativ blev hentet ind fra haven - og med et insektnet købt på haveselskabets plantemarked i dag, har jeg nu lavet en lille beskyttet hule. Pt. er her 4 grader varmere end i resten af drivhuset. Jeg må også finde på noget med nogle flere lys - på en forsvarlig måde.


Nå, men aprospro Haveselskabets plantemarked - så var jeg så heldig, at det i dagens anledning var flyttet lige over på den anden side af vejen. Jeg tog bilen - parkerede llidt angt væk (for der var mange mennesker) - og gik ind. Uden en eneste pose, kurv eller kasse. Hvor dum kan man være? Heldigvis var der nogle søde menensker, der lod mig "flytte ind" i deres trailer, mens jeg handlede. Så kunne jeg hente diverse plantestativer, planter mv. Dejligt. Jeg fik købet en masse Geranium - det gør jeg altid. 




Men jeg købte også denne skønhed. Jeg kender den ikke - og jeg er også en smule nervøs over,om jeg kan holde den i live. Det var noget med noget skovbund - skygge og tørre fødder. Det ved jeg ikke rigtigt ,om jeg kan klare. Indtil videre venter den i drivhuset til jeg har læst lidt på sagen.



Dagens sidste projekt. Jeg er ved at bygge et isoleret hundehus til Ozzy. Indtil videre er han vild med det. Så vild, at han flyttede ind, mens jeg byggede på det. Jeg håber, at han vil bruge det lige så meget, når det rent faktisk er færdigt. Han vokser 10 cm. og 10 kg. mere - så jeg håber det kommer til at passe. Pt ser det noget stort ud.