Ny Magnolia og en klunset kæmpe buksbom

Jeg troede ikke, at jeg manglende en Magnolia stellata. Jeg har allerede en stor Soulangiana og en Sieboldii i en meget lille have - og har faktisk aldrig drømt om en stellata. Men altså, da jeg så så denne "Royal Star", så skiftede jeg mening. Den er helt fantastisk smuk. Let og stilfuld og skulle efter sigende blomstre lidt længer end en alminde stellata. Den er plantet med spagnum i hullet.




Nå - det interessante ved det her billede, er den kæmpe store buksbom bagerst ved siden af skuret. Der var et bart hul, der betød, at der var lidt for godt indkig til haven udefra. Det allerbedste var faktisk, at jeg fik den forærende af en anden haveejer, som hellere ville have fliser i sin have??? Haps - eller det sige, den var så tung, at jeg ikke kunne løfte rod-klumpen selv, og måtte have hjælp af en stærk nabo. Eller to stærke naboer faktisk - for jeg havde først bedt om at få den sat der, hvor Magnolia'en står nu - men fortrød - gravede den op og fik den flyttet det den geniale placering på billedet. Min 100 kg.'s tunge havelåge blev flyttet 4 gange, før den fandt sin rigtige plads - så to gange for en busk er ingenting.