Ferskner, nektariner og japansk blåregn på vej

Det er ikke mange uger siden, at jeg var ude med min lille pensel hver dag for at bestøve min 'Benedicte' fersken og 'Bonanza' nektarin i drivhuset. Jeg har ikke prøvet det før - så det blev bare efter bedste evne. Jeg var derfor nærmest hysterisk begejstret, da jeg for et par dage siden opdagede en masse ferskner og nektariner på mine nye små træer - faktisk hele 56 ferskner og 15 nektariner har jeg talt. Det er jo for vildt. Desværre opdagede jeg også ved den grundige inspektion af ferskentræet, at der var små larver i det. Jeg kom frem til, at det måtte være Frostmålerlarver. Jeg har derfor været ude og behandle træet med Dipel, som består af bakterien Bacillus thuringiensis. Jeg håber, det virker, for jeg vil virkelig ikke dele alle mine ferskner med en flok larver.







Min japanske Blåregn Ikoyama Fuji får stakkels to klaser blomster i år. Billedet her er et par dage gammelt. De er nu sprunget noget mere ud. Det tager jo gerne et par år inden blåregn rigtigt får fat, så jeg er lykkelig for, at den viser flaget lidt allerede i år.




Prøv lige at se her. Det er sgu en lille bitte mini-agurk, der allerede er på vej. På to ud af mine tre planter. Jeg havde ikke agurk sidste år, så jeg vidste ikke rigtigt hvad jeg skulle forvente - men altså - små agurker før de er plantet ud i drivhuset, det havde jeg i hvert fald ikke regnet med. Tak for det.







Jeg opdagede til min skræk, at træværket på huset var blevet noget mere tørt end antaget, så jeg fik monster travlt med at få det grundet og malet. 160 cm. rækker ikke helt selvom jeg står på et stillads, så jeg håber, at der kommer en sød nabo og redder mig med den øverste del. Jeg mangler stadig de tre andre sider af huset - og om et par uger får jeg tilbydning bag terrassen - og så kan jeg fortsætte med den nye del af huset.