Ny havelåge, rio-net til agurk og status fra skurets tag...


.....Eller det vil sige, fra "gamer-centralens" tag. Den ældste af mine drenge har plaget om at få eget hus. Og hvorfor ikke. Så bliver den nye tilbygning min - og hans lillebror kan få mit nuværende (lille) soveværelse. Det betyder, at jeg skal trække strøm til skuren/"centralen", isolere, samt lave vægge og gulv. Det kommer lidt hen ad vejen. 

Vi starter lige med et kig ud over haven, som nu er blevet lidt mere grøn. Det er dejligt, at der nu begynder at krybe lidt forsinket ting op ad jorden. Alting er jo blevet sat noget tilbage af, at være blevet dækket med 12 cm. jord, men det går faktisk overraskende godt.



Også lige et kig fra skyggebænken.




Nå, men weekendens store arbejde bestod i, at få denne karl gravet op (for 5. gang). Han vejer ca. 100 kg. og den søde nabo synes, at jeg er ved at have opbrugt mine flytninger af denne sag. Men op kom den. Den får en ny plads et andet sted i haven senere. Men altså - sådan så her ud fredag morgen.



Sådan så det så ud fredag eftermiddag. Det er jo altså temmelig spændende, når man har tegnet en havelåge mv. på millimeterpapir - og nøje forsøgt at regne ud præcist hvordan de enkelte stykker træ skal skæres - og om det så rent faktisk passer i det virkelige liv.




Og det passede sgu - overraskende godt. Der var lige lidt tilpasning her og der, men grundlæggende hang planen sammen.



Lørdag eftermiddag var den stakkels nabo lokket i arbejdstøjet igen. Jeg havde fået gravet ud til stolperne, men det var godt at være to til at placere stolperne rigtigt og så noget cement i. 



Og hokus pokus. Søndag stod den så færdig. Eller det vil sige - den er næsten færdig. Det er meningen, at den skal have et tag på, men det må vente lidt, for jeg skal jo både have ny tilbygning op at køre, lavet gamer-centralen klar og have bygget et vindfang, så.. Der er plantet en rosa blåregn op ad "sideruden". Jeg glæder mig til, at den bliver stor og voldsom - og snor sig rundt om toppen.




Weekendens sidste ting blev at få skåret rionet til - og monteret det i mit drivhus, så jeg har noget agurkerne kan klatre op ad. Jeg synes, de var svære at styre sidste år. De blev meget store og uhåndterlige. I år tror jeg, det bliver bedre. Nettet er bukket, og går halvt op mod taget i drivhuset. Så kan agurkerne danne en fin paraply af skygge til tomaterne. Både tomater og agurker var glade for endelig at være plantet ud. Jeg mangler at få drueagurkerne på plads, men de er først sået i forrige uge, så de venter lidt.