Ny vejrstation, Duftsnebolle og klematis på vej



Det fungerede altså ikke rigtigt med min Ventus vejrstation. Den havde en elendig rækkevidde, som var betydelig mindre end angivet i produktinformationen. Så jeg investerede i en Netatmo Vejrstation K stedet. Og jeg må sige, at den er helt vild god. Uanset hvor jeg står i landet, kan jeg via app'en aflæse temperatur og luftfugtighed i drivhuset, samt en masse data fra inde i huset, blandt anden CO2 niveau og om jeg skal have luftet ud. Jeg får også en graf ved at vende mobilen - eller koble op på pc - hvor jeg kan se tmoeraturudviklingen hele natten. Den er bare så smart. 



Jeg var på besøg hos en veninde i søndags. Hun havde den største og mest vidunderlige Duftsnebolle. Jeg har aldrig haft en selv - heller ikke i mine tidligere haver. Men for pokker. Da jeg først havde taget en dyb indånding i nærheden af den- så måtte jeg altså også have en på min terrasse. Jeg fandt en 'Anne Russel' med let rosa knopper, som er meget smuk. Det er ikke verdens største eksemplar, men det kommer nok. 





Jeg har fået malet bagsiden af mit skur færdigt og sat volierenet op. Så nu har de nyplantede klematis - en tidlig og en sen - fået noget at klatre på. Jeg håber, at de når at komme godt fra start, inden at hundedyret får øje på dem.