Ny tilbygning, gamercentral og roser

Så skete det endelig. Råhuset til min tilbygning kom op. Det er så fedt. Faktisk har jeg været så travl med byggeri, at jeg set ikke har haft tid til at lave et indlæg her på bloggen. Instagram har fået et par hurtige billeder - mere har jeg ikke nået. Til gengæld har den fået en over nakken med den såkaldte "gamercentral" og tilbygningen. Gamercentralen er helt færdig og indtaget med stor tilfredshed af den ældste af mine drenge. Han bliver 12 år på lørdag og mente, at det var på tide med eget hus. Jeg fik trukket el der ud - og etableret hele 12 stikkontakter. Der er isoleret efter alle kunstens regler og sat profilbrædder op. Det blev ret fint- og han er lykkelig. 





Tilbygningen - som skal være mit soveværelse - er nu isoleret, har fået trukket el  - og loftet er færdigt. Den fantastiske nabo og jeg er ved at sætte finér-plader på væggene. Både loft og vægge skal ende med rå finer-brædder. Den ældre dame inde ved siden af, var ved at falde om, da hun hørte, at der ikke skulle ske mere med væggene. Men det skal der altså ikke.



Haven er ved at vokse til. Der er stadig mange huller med bar jord, men det fylder mere og mere, uge for uge. Ifølge en meget fantastisk gartner på næste vej (Kong Martin), har jeg planter nok til 3 haver, så det skal nok give noget næste år. Allerede nu er beden nedenfor betydeligt mere fyldt end da billedet blev taget for et par uger siden. Jeg har også flyttet rundt på et par ting i haven efter at være begyndt på Tante Grøns bog. Tak til Tante Grøn for inspirtionen.



Drivhuset set fra oven. Jeg elsker, at der er ved at blive en lukket helhed, hvor drivhuset står omsluttet af planter. Og igen - billedet er allerede et par uger gammelt, så...


Tilbygningen må males om et par måneder. Jeg kan næsten ikke vente på den helhed, det vil give, når det bliver et helt sort hjørne. Så kan jeg også få plantet mine roser igen.



Drivhuset har fået kar med en nøkkerose. Og desværre også en hulens masse myggelarver og andre ulækre ting. Vi har derfor sat 4 guldfisk derned. De er ved at spise sig gennem alle myggelarverne. Genialt og hyggeligt. Der skal nok en lille pumpe på til vinter. 


Hov - taget på fersk gerning under en aftentur med saksen. 



Mine roser er jo stort alle nyplantet. De fleste er noget små endnu, men de er kommet godt fra start. Nogle er allerede dobbelt så store eller mere end da jeg satte dem. Knopper og blomster kan selvfølgelig ikke lide al den regn, vi snart har fået - men det har planterne kunne. Jeg har primært engelske roser i haven. 





Denne her lækkerbisken måtte jeg bare have. En mørk hyld med rosa blomster. Den er bare så fin. Havde set et meget stort og fint eksemplar på den lokale planteskole, men da jeg endelig havde besluttet mig for, at den skulle være min - ja, så var den jo selvfølgelig væk. Jeg fandt så et mindre, men harmonisk eksemplar på en anden planteskole.