Efterår i haven

Det er ved at være tid til at rykke indenfor i varmen med en kop the. Jeg er allerede ved at få abstinenser, men heldigvis har jeg fundet ud af, at efterårssåning er meget "større" end jeg troede. Det er herligt at høste frø, tørre dem - og gemme i køleskabet eller plante direkte.




Idag var jeg endda så heldig, at et par andre i haveforeningen havde lyst til at bytte frø. Jeg synes i udgangspunktet kun, at jeg manglende lidt Dagpragtstjerne-frø, men en rundgang i de gode damers haver viste, at jeg manglende meget mere end jeg troede. Nu står der så 10-12 nye skåle med frø til tørring.

 


Jeg er ikke den eneste, der er meget begejstret for min nye bog om frøformering. Man må ikke ligge på bordet hos mig, men det er der vist en, der lader som om, at han ikke ved. Heroppe kan man heller ikke nås af hunden.



Haven er ved at miste sin glans. Nu kan man pludselig se, at der jo er en helt masse tomme huller - og dermed muligheder for at plante mere. Det gælder om at tage billeder nu, så kan kan huske hvor det kunne være en god idé at sætte de små forspiret planter ud til foråret.






Min mor havde fødselsdag i fredags. Jeg fik klippet de sidste blomster til hende. Det er årets absolut sidste buket.



Fremover tænker jeg, at jeg vil lave flere emne-opdelte indlæg, fx. om rumdeling i haven, afskærmning, spændende indgangspartier mv. Kom gerne med forslag til emner.