Tid til anlæg af de store linier

Indrømmet. Jeg synes, det er en lidt kedelig årstid. Jeg glæder mig ufatteligt til foråret kommer. Men - så kan man jo bruge tiden til at se de store linier efter i sømmene. 



Det eneste, der er tilbage på grunden fra overtalelsen for 2 år siden er "rudestien". Den har jeg haft oppe - lagt noget mere grus under - og lagt den ned igen, præcis som den var. 

I det her vejr kan man jo ikke se det fine rudemønster under islaget, men det er der. Sammen med en masse lave trædebregner i mellemrummene. Det skal nok blive fint senere på året. 

Nå, men - jeg vidste hele tiden, at jeg godt kunne tænke mig at lave en pergola henover stien. Den har jeg så fået bygget nu. Sammen med verdens bedste nabo, der gerne trodser vejr og lave temperaturer for et af mine skøre indfald. Men hold fest, hvor er jeg glad for den. Den blev lige, som jeg havde ønsket mig. Jeg tror, det bliver helt fantastisk, når efeu'en kommer i gro og fylder noget mere. Det bliver hule-hyggeligt at sidde på bænken nede for enden.






En anden lille ting, som desværre viste sig at være helt nødvendig, var en træde-sti fra havelågen og ind. 





Den ligger lidt højt. Også lidt for højt, men det ordner jeg en weekend, når frosten er gået af jorden. Når græsset kommer i gro til foråret og dækker fliserne lidt, så bliver det helt godt - tror jeg.


Resten af weekenden har jeg tænkt mig, at skulle sidde lige her. Og planlægge næste sæson. Jeg har allerede efterårs-sået en hulens masse og resten af mine frø er nu sorteret i poser med angivelse af - inde februar - ude marts - inde marts etc. Jeg ved faktisk ikke, hvor jeg skal gøre af alle de såbakker, men når tiden for prikling kommer, kan jeg sikkert give overskuddet til en nabo. 


,