Gæsteskribent på Havefolket.com og ny hjemmeside på vej


Pergolaen blev færdig og der kom sprosser på vinduerne. Jeg er bare så glad for resultatet. Jeg synes pergolaen giver en god balance i haven. Den betyder også, at mit vest-bed nu bliver et delvis skygget bed. Det er dejligt. Min have er sydvendt og jeg har meget sol alle steder. Når den skinner, altså. Nu vil jeg ændre lidt i bedets sammensætning. Det trænger også til fornyelse. Det er det eneste bed, som var der, da jeg købte haven. Flere ting er flyttet og nogle er kommet til, men det er et bed, som ikke har fået den kærlighed og opmærksomhed, som det fortjener. Det bliver der så en fin lejlighed til at gøre noget ved til foråret.



En anden spændende ting er, at jeg skal være gæsteskribent på Havefolket.com i 2017. Det er en opgave, som jeg glæder mig utroligt meget til. Jeg synes Havefolket har en fantastisk stil og en masse spændende artikler, så jeg er meget beæret over, at få lov til at blive en del af det i 2017. Jeg tror, jeg kan lære en masse - både af processen, men også de dygtige folk, som har sitet.



Sidst, men ikke mindst, så har jeg startet firmaet Gardening by Hall. Gardening by Hall skal rådgive om indretning af haver, fx. komme med forslag til hvordan en have kan inddeles i mindre rum, hvordan man kan afskærme fra indkig, hvordan et nyt bed kan etableres og sammensættes blandt andet med forslag til beplantning, indkøb af planter, samt selve plantningen. Herudover tilbydes vedligeholdelse af haver. Jeg er ved at få lavet en hjemmeside til firmaet, hvor min blog også vil blive flyttet over på. Meget mere om det, når siden er på plads.


Jeg er stadig i gang med at forspire i drivhuset. I dag stod den på 7 forskellige slags Primula. Spændende, for jeg har aldrig haft en primula før. Jeg fik en venlig sjæl i Dansk Primula Klub til at udvælge 7 forskellige slags frø udfra mine ønsker til farver og form. Meget spændende om jeg kan få dem til at spire - og hvad der kommer ud af det. 


Indenfor er jeg gået i gang med såning af rød snack-peber. De er knap 5 cm. og begyndt at strække sig efter lyset, så jeg har lånt en fantastisk grolampe af en ven. Det betyder så også, at jeg kan tillade mig at starte så småt på nogle tomat-frø indenfor et par uger. Herligt for sådan en utålmodig sjæl som mig.